Thursday, June 23, 2011

Vilken vecka, den första Nokia MeeGo telefonen är nu släppt, Nokia N9

Vilken vecka, den första Nokia MeeGo telefonen är nu släppt, Nokia N9. Den verkar vara hur bra som helst, jag har väntat på denna dag allt sedan två år tillbaks då jag var på en konferens, Maemo 2009 i Amsterdam, i samband med att Nokia N900 hade lanserats. Det tog sedan två år för Nokia att komma med en uppföljaren till N900. Jag hoppas nu personligen att Nokia N9 "säljer som smör solsken" och därmed får Nokia att satsa ännu hårdare på denna fantastiska MeeGo plattform, som nu kommer kunna ta upp kampen på allvar mot Apple's iPhone. Jag ser nu fram mot att kunna utveckla en hel del nya mobila applikationer för Nokia N9. Trevlig midsommar på er alla, nu tar jag lite helg!!

1 comment:

Anonymous said...

Jag hoppas lika hårt som dig, men tror att Elop hoppas på annat...